مطا لب درج شده نظر **خراسانی ** نمی باشد.

آرشیو خراسانی

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

فقط به خاطر نان درد نان را تحمل مي‌كنيم

كارفرمايان خباز حاضر به تمديد پيمان دسته‌جمعي با كارگران نشده‌اند كه در نتيجه آن پرداخت مطالباتي چون افزايش مزد كارگران با مشكل مواجه شده است.
...درحالي كه غالب كارگران ايراني در باقيمانده سال 88، همچنان در انتظار افزايش دستمزد تحقق وعده نمايندگان خود روزها را سپري مي‌كنند‏؛ به جرات مي‌توان گفت و ادعا كرد كه پرداخت همين دستمزدهاي فعلي براي كارگراني مانند كارگران خباز يكي از بزرگترين خواسته‌هاي صنفي است.
شايد سال 88 به دليل كاهش دور از انتظار و خارج از قانون مزد كارگران و به دنبال آن وعده نمايندگان آنها در شوراي عالي كار مبني بر جبران مبلغ كسر شده، ديرتر از ياد مزدبگيران كشور پاك شود، اما براي كارگران خبازي كه تاكنون در نانواخانه‌ها به خميرگيري و پخت نان اشتغال داشته‌اند اين سال به مانند يكسان بودن رنگ آسمان هيچ تفاوتي با سال‌هاي ديگر ندارد.
به موجب ماده 174 قانون كار متخلفان از افزايش مزد كارگران براساس مصوبه شوراي عالي كار محكوم به رفع تخلف و يا تاديه حقوق كارگر هستند. با اين حال كارگران خباز از فرار كارفرمايان خود از اجراي اين بخشنامه و يا به عبارتي افزايش نيافتن دستمزدهاي خود طي سال‌هاي گذشته خبر... ادامه را در اینجا بخوانید...

هیچ نظری موجود نیست: