مطا لب درج شده نظر **خراسانی ** نمی باشد.

آرشیو خراسانی

۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

براي جوايز خصوصي حتي محلي در اختيار نمي‌گذارند ولي به سادگي تالار وحدت را در اختيار بخش دولتي قرار مي‌گيرد.


ایلنا:كنار كشيدن برخي نويسندگان از جايزه دولتي جلال آل‌احمد، اين شائبه را ايجاد كرد كه دولت در بخش دولتي كمك‌هاي بيشتري به حوزه فرهنگي و كتاب مي‌كند.
قبادآذر آيين يكي از نويسندگاني كه از شركت در جشنواره كتاب سال جلال آل‌احمد انصراف داده است ،در رابطه با حمايت‌هاي دولت از جشنواره‌هاي بخش دولتي گفت: در شرايطي كه دولت بخواهد همه چيز را در قبضه خود بگيرد اين كار نيز بسيار طبيعي است كه در حوزه فرهنگي هم اين تسلط را خواهد داشت.
وي افزود:‌اگر دولت در مقوله فرهنگي آزادي كامل را بدهد تا هر كسي كار خود را انجام دهد. طبيعتا اين استثنا بين بخش دولتي و خصوصي ايجادنمي‌شود.
آذر آيين خاطر نشان كرد: گرچه اين انتظار قابل قبولي نيست اما منطقي اين است كه دولت در اين حوزه افراد را آزاد بگذارند و به مقوله فرهنگ كمتر حساسيت نشان دهند.
وي كه از جايزه ادبي جلال آل‌احمد انصراف داده است در اين باره گفت: براي جوايز خصوصي حتي محلي در اختيار نمي‌گذارند ولي به سادگي تالار وحدت در اختيار بخش دولتي قرار مي‌گيرد.
آذر آيين احترام خود را نسبت به جلال آل‌احمد به عنوان پيشكسوت بيان كرد و گفت: هر چند او استاد ما بوده و احترام او هميشه براي ما واجب است ولي در اين مراسم شركت نخواهم كرد و با همه اصراري كه مسئولان دارند اگر برنده هم بشوم جايزه را نخواهم گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: